"Two different world we live in"
Hittat på Svenska Spels forum skrivet av Niklas, SvS Poker, känd från Sverigeresans första avsnitt antar jag:
"Upphandlingen har som sagt varit och vinnaren utav denna blev Boss Media vilket vi är nöjda med. Vi är medvetna om att det finns saker som kan förbättras vilket vi arbetar med kontinuerligt, men vi vet också att det finns mycket som fungerar bra som vi kommer fortsätta utveckla så det kan bli ännu bättre.
Nuvarande avtal löper i minst fyra år, dvs till 2017. Det finns dock optioner för ytterligare avtalstid, varför det inte går att säga när kontraktet kommer upphandlas på nytt."
Jag undrar hur de kan vara nöjda med att Boss Media får fortsätta att skita i att rätta buggar i åtminstone 4 år till.
Vi är också medvetna om att SvS är medvetna om att det finns saker som kan förbättras, men jag tror inte Svenska Spel arbetar med dem kontinuerligt. För gör de det så märks det inte.
Det är nu ett år sen Svenska Spel introducerade att avslutningsdialogen för varje bord skulle dyka upp när man försökte stänga men sedan aldrig försvinna, och framför allt inte stänga bordet som utlovat.
Nedkopplingsfrekvensen är högre än någonsin och vi är nu tillbaka vid att vi måste starta om klienten när ett bord går ner, trots att alla andra bord fungerar.
Boss Media klienten utmärker sig dessutom genom att byta placering på skärmen varje gång man byter bord, d.v.s. ett nytt fönster öppnas på en ny plats på bordet, gärna ovanför ett annat SvS-fönster. Klienten gör ett ouppfostrat intryck genom detta uppträdande i jämförelse med andra konkurrenter som snällt håller sig på plats.
I och med att vi inte får se villkoren Svenska Spel har med Boss Media så är det omöjligt att veta om de har lyckats få in snabbare rättning av fel, men avtalet har funnits ett tag och vi har inte märkt av någon förbättring, tvärtom.
Svenska Spel och dess spelare befinner sig inte i samma värld, de spelar aldrig på sin egen klient, vi som gör det och klagar får alltid samma standardsvar. "Vi tar med oss era önskemål och synpunkter men kan i dagsläget inte ge besked om och när detta kommer att hanteras."
Dessutom så är deras reaktion vid driftstörning något märklig:
"Som många av er märkt och drabbades av så hade vi igår en driftstörning som drabbade i princip alla i pokerklienten, under ca 10 minuter låg pokern nere och sedan kunde man logga in pånytt, ca 20:30-20:40. För er som drabbats av detta ber vi er skicka in ett e-post till vår kundservice, [email protected] där man beskriver när och hur man drabbats av störningen så kommer vi besvara detta såfort som möjligt. Information som vi behöver är, turneringsnamn, handnummer, kundnummer för att på bästa sätt kunna hjälpa er och hantera eventuell återbetalning."
Vi ska höra av oss till dem för att kräva återbetalning! Ska inte rutiner för detta finnas på plats efter så många år? Kan de inte själva med hjälp av sina system ta reda på vem som har rätt till ersättning?
Dessutom är de dumsnåla när det väl gäller kompensation, tveksamt om någon fick tillbaks ett öre. Men det är väl det som är planen. De flesta hör aldrig av sig, och de som hör av sig nekar man initialt, tills de blir för jobbiga och man slänger åt dem några smulor.
+att man ska absolut inte spela på trådlöst nätverk för då får man skylla sig själv om man tappar all nätverksstyrka.... Speciellt kul i cg när man är mitt uppe i en pott...
De där problemen finns inte när jag spelar.
@benzon Det är verkligen inte en förlåtande klient, konstigast är att det ibland bara är ett bord som lägger av, men för att få upp det igen krävs ofta total omstart
@Stefan Då är du väldigt ovanlig
Ja du det är inte mycket som är logiskt över den där eftersatta klienten. En sak som kan reta ihjäl mig är alla spydiga och klumpiga svar som ges från supporten både via telefon och på forumet, det finns ingen kundförståelse över huvudtaget...