Reklamera mera! Låt inte Svenska Spel tjäna pengar på din bekostnad!
2014-11-04 @ 22:15:24 | Allmänt
I Svenska Spels forum växer trådarna för varje minut. Snabbast växer tråden om den avbrutna 5-manna turneringen. Svenska Spel har valt att återbetala efter hur det såg ut klockan 21.25 då de faktiskt avbröt turneringen. När samma problem drabbade Main Event i SM 2008 så såg reglerna annorlunda ut. Nu har Svenska Spel gjort dem mer luddiga så att de själva kan bestämma när och hur de ska återbetala spelarnas pengar.
När problemen uppstod i SM 2008 var det mellan 20 och 30 spelare, vi har aldrig fått klarhet i vilket. Svenska Spel har angett en tidpunkt men aldrig redovisat sina loggar eller bevisat att de stackar de räknade efter stämde med tidpunkten, trots att vi stämde dem. Då var det så få spelare kvar att man för hand kunde gå i genom spelarna vid en viss tidpunkt och se vilken storlek på stackarna de hade.
Det är helt enkelt inte möjligt när problemen uppstår med dryga 1000 spelare kvar. Därför har de inget val annat än att gå på hur det såg ut när de avbröt turneringen. De har helt enkelt inte möjlighet att gå tillbaka drygt en timme och räkna ut vilka som var kvar och vad alla ska ha för andel av sina pengar då.
De väljer då att stelbent inte betala ett öre till många som säkerligen drabbats därför att de inte var kvar i turneringen vid detta tillfälle. Svenska Spel har aldrig fattat det där med kundvård, de är ett monopol och kan i stort sett skita i kunden, vi har inget val om vi vill spela. De har aldrig förstått att det är billigt att kompensera sina kunder när de drabbats, det får man tillbaka hundrafalt i goodwill.
De fattar helt enkelt inte. Vi kan ju sluta spela på Svenska Spel, vilket jag valt att göra. Jag tröttnade på att bli lurad varje gång de hade tekniska problem. Nu spelar jag bara de gånger jag anser att värdet överstiger risken att bli blåst. Den här gången var sättet de kompenserade på till min fördel, men oftast är det till alla spelares nackdel.
Tänk vilka skitpengar det handlar om i förhållande till vad de drar in per år på pokern. Om de bara tänkt längre så hade de insett att det är ett enkelt sätt att få lojala kunder som är ambassadörer för sajten.
I tråden skriver de att om man inte är nöjd kan man reklamera med hjälp av deras blankett och om man inte kan använda blanketten så går det bra med ett mejl.
"En reklamation kan man alltid göra till oss! Enklast är via denna blankett, men har man inte möjlighet till detta går det också bra att skicka ett vanligt epost med motsvarande information till [email protected].
Mvh
Linus
Kundservice"
Mvh
Linus
Kundservice"
Det är precis vad ni ska göra! Klaga! Reklamera! Låt dem inte få rätt, då lär de sig aldrig. Om inte annat kostar det dem tid och pengar att behandla reklamationen.
Reklamera, låt dem inte få dina pengar av ren lathet!
Kommentarer
★ Benzon
Ja man får bara hoppas på återkoppling på sin reklamation. Men med tanke på deras kundhantring så är det väl något man får drömma om!
★ rosjon
Risken finns, men det gäller att vara på dem, det brukar ge utdelning om man bara är uthållig
Trackback